Niveau 2 - kompetenceudvikling
Dette niveau skal bibringe holdets medlemmer en række nye indsigter og kompetencer og udvikle holdets nye platform.
Det er derfor vigtigt at der på dette niveau er 100% fokus på at blive bevidst om de eksisterende vaner og mønstre hos sig selv og på holdet.
Når bevidstheden har bundfældet sig skal fokus rettes mod at opbygge nye kompetencer, som kan hjælpe til at skabe nogle nye og frugtbare mønstre, der åbner op for at holdets medlemmer kan udfolde deres fulde potentiale.
Der arbejdes desuden med ikke-voldelig-kommunikation og med andre kompetencer der understøtter opbygning af sunde relationer internt på holdet og i forhold til kunder, samarbejdspartnere m.fl.
Den røde tråd i alt dette er en større bevidsthed om egne mentale, biologiske og følelsesmæssige tilstande og på kompetencer, som kan hjælpe med til at flytte holdets energi over i positive, kreative og sunde tilstande.
Eksempel på gennemførelse af niveau 2:
Workshop
Afvikles fx. på Centerbakken Kursus & Konferencecenter i Vejle
Deltagerantal 12 - 25 personer*) ved andre antal se nedenfor
Hver deltager udfylder et spørgeskema inden workshop'en .
Dag 1
Formiddag
-
Vanemønstre, tanker, følelser og biologi.
-
Bevidsthed, relationer og forandringer.
-
Vinderholdets anatomi.
Eftermiddag
Aften (dag 1): Temaoplevelse med opfølgning
Dag 2
Formiddag
Eftermiddag
Workshop'en følges med op af en udviklings- og sparringssamtale - varighed 50 min. - med hver af deltagerne.
Dette afvikles i virksomheden og på udvalgte dage.
Hvis holdstørrelsen (teamet, afdelingen eller virksomheden) er mindre end ca. 10-12 eller større end 25 personer, anbefales det, at forløbet i stedet gennemføres med afsæt i en nærmere analyse af forholdene, hvorefter der laves en særlig aftale/et særligt program.
Hvis det skal lykkes at integrere de nye kompetencer og indsigter i hverdagen er det vigtigt at niveau 3 også gennemføres, enten af virksomhedens egne medarbejdere eller i form af projektforløb med ekstern støtte
..............Læs om niveau 3...>>
Ring eller mail for at aftale et afklaringsmøde...>> |